The Goon - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evelien Buuren - WaarBenJij.nu The Goon - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evelien Buuren - WaarBenJij.nu

The Goon

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

20 Oktober 2013 | Australië, Sydney

"Goon" is hoogstwaarschijnlijk het meest uitgesproken woord van een grote groep backpackers in Australië. Ter informatie: goon is een doos met een zak van 4/5 liter wijn erin voor 11 dollar. Oftewel, goedkoper ga je wijn niet krijgen in Australië! De naam goon komt van de Aboriginals, als je de wijnzak opblaast als die leeg is kan je het gebruiken als hoofdkussen. En goon is Aborigineels voor hoofdkussen! Mijn groepje vrienden hier en ik zijn fan! Group Goon, sharing is caring en 'goon me up' komen automatisch met goon mee! Of het heel lekker is daar zijn we nog niet helemaal over uit, maar we drinken het wel!

Maandagavond was mijn eerste kennismaking met goon en die eindigde gelijk goed! Dinsdag hadden we een cruise waar we al vroeg begonnen met de goon. En de rest van de week was er kamp waar de goon ook volop aanwezig was!

Voor jullie denken dat ik hier niks anders doe dan goon drinken, dat valt reuze mee! Wandelen en chillen doe ik ook heel veel!
Basecamp was trouwens erg tof! Eindelijk een kangaroe in het wild gespot, in de zee geweest, een bergbeklimmende wandeling gedaan en wezen sandboarden! Toch stiekem wel blij dat we weer in Sydney waren want dat is nu eenmaal de thuisbasis!

Vanaf morgen begint surfkamp! Met 3 maaltijden per dag all inclusive, 4 uur intensief surfles en dan eindelijk Australische surfboys in het echt bewonderen!

No worries; even geen goon meer voor mij! Mijn bankpasje ligt namelijk op me te wachten bij de bank -die steeds dicht is op momenten dat ik kan- en mijn cash geld is aan het opraken dus ik kan het toch niet kopen!

Liefs Evelien

  • 03 November 2013 - 14:15

    Susan Lemson:

    Hoi Evelien,
    Wat een geweldig avontuur! Ik zou graag ruilen, maar dankzij je blog kan ik toch een beetje meebeleven. Geniet er van!
    En als je in Cairns komt: check out the Passions of Paradise & the Woolshed!
    Groeten van Susan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Evelien

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1405
Totaal aantal bezoekers 9328

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 11 April 2014

Australia

Landen bezocht: