Oostkust en bezoek - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Evelien Buuren - WaarBenJij.nu Oostkust en bezoek - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Evelien Buuren - WaarBenJij.nu

Oostkust en bezoek

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

10 Maart 2014 | Australië, Agnes Water

Hoi!
Eerst een waarschuwing ;) :
Dit is een erg lange blog dus neem je tijd ervoor haha!

Het is weer flink lang geleden sinds mijn laatste blog en as usual een boel gebeurd! Na Coffs Harbour ben ik naar Byron Bay gegaan en dat was leeeeuk! Ienimini-plaatsje, super chille vibe en overal knappe surfers, jaa ik heb me daar wel vermaakt! Bovendien heb ik daar leuke vrienden gemaakt die ik nu nog steeds vaak tegenkom op andere plekken in Australië! In Byron Bay kwam het besef dat ik nog totaal geen tours en plannen had voor de komende tijd en ik ben dus los gegaan met de boekingen. Een flinke smak geld uitgegeven maar nu wel een superstrak schema voor de komende maanden en heel veel vette dingen op de planning!

Vanuit Byron Bay is een tripje naar Nimbin niet ver dus uiteraard deed ik dat ook. Nimbin is niet helemaal wat ik me had voorgesteld, in mijn hoofd was het namelijk een soort ouderwetse Byron Bay; hippieachtig, iedereen blij en high, kleurrijk enzovoorts! In het echt was het eigenlijk een vrij treurige straat (ik zou zeggen dorpje maar daar was het zelfs nog te klein voor), waar het stonk en iedereen je op straat "koekjes" aanbiedt. Gelukkig was de tour verder wel heel leuk, we gingen nog naar een aantal mooie plekjes natuur die op de route lagen en hadden een lekkere BBQ!
Na Byron Bay was mijn volgende stop Surfers Paradise. Toen was ik opeens weer in een stad, met een McDonalds, wifi en skyscrapers. Ook hier een hele leuke tijd gehad, met onder andere vrienden die ik in Byron Bay had leren kennen! Niet zo veel van de stad gezien omdat er niet zo veel te zien is maar wel genoten van het uitgaansleven! Hier had ik voor de gein een temporary tattoo genomen en het thuisfront voor de gek gehouden. En ik kan je vertellen dat vrij veel mensen het echt geloofden! ;)

Maar na Surfers kwam mijn schema opeens in een stroomversnelling: ik ging in een keer door met de bus naar Rainbow Beach, wat het beginpunt is om naar Fraser Island te gaan. Daarna ben ik 3 topdagen op Fraser Island geweest, in 4WD die we zelf mochten besturen, met een leuke groep en kampeernachtjes. Fraser Island is echt super mooi en gelukkig hadden we ook goed weer! Veel genoten van alle mooie meertjes en creeks. Ook was het erg vet om een keertje links te rijden en om op het strand te rijden!
De dag na terugkomst van Fraser Island moest ik snel de bus nemen naar Noosa want ook daar had ik een tour. Dat was pas back to basic! In bedden die eigenlijk hangmatten waren, omringd door spinnen, kikkers en slangen, met alleen een zielig klein buitenkeukentje moesten we ons 3 dagen zien te vermaken. Overdag gingen we kanoën langs de Everglades, wat erg mooi was maar ook vrij vermoeiend - 3 dagen lang 5 uur per dag kanoën! Gelukkig was er wel een televisie dus konden we daarna uitrusten met een film. Hier hebben mijn Valentijn Goon en ik ook een leuke avond gehad op de 14e! 
Na de Noosa-tour waren alle "normale" hostels in Noosa vol en was ik dus genoodzaakt om gelijk door te gaan naar Brisbane.

Gelukkig is Brisbane amazing en was dat helemaal niet erg! In een van de leukste en tegelijk goedkoopste hostels waar ik ben geweest bleef ik een aantal dagen en nachten. Het was bloedheet in Brisbane (zoals het daar volgens mij altijd is) dus ik ging weer de toerist uithangen en lekker rondhangen in geairconditioneerde musea en winkels. Ook ben ik een dagje naar de City beach geweest. Heel maf! Midden in de stad, maar wel in het park, is er dan een soort groot gratis zwembad, omringd door zand en palmen. Maar het was zo heet, een van de heetste dagen van mijn tijd hier tot nu toe!

Toen kwam de dag waar ik al een tijdje naar uitkeek: 20 februari, de dag waarop mijn ouders zouden arriveren in Australië! Eerst moest ik even van Brisbane naar Sydney vliegen - een afstandje van niks per vliegtuig! En toen ik me in Sydney eindelijk een weg had gebaand naar de internationale aankomsthal heb ik daar een spandoek geknutseld. Na een tijdje wachten kwamen pap en mam eindelijk aanlopen! Even knuffelen en kletsen en toen snel een taxi genomen naar Sydney CBD Oxfordstreet, waar ons hotel was. Na een kennismaking met Goon en TimTams vonden we het tijd om echt te gaan eten.
De eerste dag liet ik hen de hoogtepunten van 'mijn' Sydney zien! Uiteraard the Opera House, de Harbour Bridge, Darling Harbour waar we ook heerlijk geluncht hebben, enzovoorts. Behoorlijk wat kilometers gemaakt die dag! In de avond gingen we wat drinken bij the Opera bar - dachten we, achteraf bleken we bij the Opera kitchen te zitten, er pal naast! Hierdoor vergaten we het diner een beetje en haalden we dus snel wat op weg naar huis. 
De dag erna was het tijd voor de Coogee - Bondi walk! Met als afsluiter een kijkje en een drankje in Watsons Bay, wat ook voor mij een primeur was! Toen op tijd teruggegaan met de Ferry. Ditmaal waren we wel op tijd voor een diner 's avonds en we aten in Darling Harbour, zittend aan een tafel met perfect uitzicht op de haven. Dat was helemaal leuk toen om 9 uur het vuurwerk begon!
Zondag gingen we naar de Blue Mountains, die natuurlijk altijd mooi zijn, zelfs als het een beetje mistig is. Oké eventjes was het zo mistig dat de hele Three Sisters niet te zien waren maar die kwamen vanzelf weer tevoorschijn!
Op maandag hadden we een rustdag en hebben we lang gechilled in the Botanic Gardens en geborreld bij the Opera bar - de echte! 's Avonds hebben we daar toen ook gegeten.

Dinsdag vlogen we naar Ayers Rock en na het ophalen van onze huurauto reden we naar de Kings Canyon naar ons resort. Met bubbelbad! Na een avondwandeling en eten gingen we dus ook lekker genieten van onze luxe kamer. De volgende dag deden we een superleuke klimwandeling op de Kings Canyon. We gingen vroeg, dus het was lekker weer en niet te heet! Na de wandeling reden we terug naar Ayers Rock en checkten we in in ons resort daar. 's Avonds weer een wandelingetje en bekeken we de mooie zonsondergang. Even gegeten in het restaurant en daarna kon ik genieten van het geweldige bed dat ik daar had. De ochtend erna stonden we weer vroeg op om de zonsopgang te bekijken op de rotsen. Daarna bewandelden we de Kata Tjuta's! We klommen erop, tussendoor en langs (allemaal legaal, het was deel van onze wandelroute, normaal mag je niet op de rotsen klimmen). In de middag konden we weer uitrusten en deden we een laaang middagdutje. In de avond gingen we barbecuen op een nieuwe manier: je koopt je vlees ter plekke, legt het op de BBQ en mag dan ook alles pakken van de saladebar. Dat was leuk en lekker!

's Ochtends viel het afscheid van mijn geweldige bed me zwaar ;) Op die dag deden we eerst nog een wandeling langs Uluru, waar we vooral konden zien hoe de Aboriginals daar leefden - erg interessant dus! In de middag brachten we de huurauto terug en namen we een vlucht naar Cairns. In Cairns was het tropisch warm en erg leuk! Na een taxi die ons naar the Esplanade bracht konden we in ons mega appartement. Hier had ik zelfs mijn eigen badkamer en kamer! Voor Cairns moesten we eerst wat tours boeken dus dat deden we de volgende dag.
Op zondag rustten we uit en op maandag hadden we een cruise naar the Great Barrier Reef! Gesnorkeld en een glas bottom boot gedaan (waar mam viel en toen een rib kneusde :( ) en toen met pap voor het eerst gedoken. Nou noem me een mietje maar ik vond het onwijs eng! Na 3 keer weer paniekerig omhoog te zijn gekomen sprak ik mezelf streng toe en deed ik het gewoon. Pap bracht het er een stuk beter van af maar wachtte wel op mij. 
Resultaat van de dag: mam een gekneusde rib en pap flink verbrandde onderbenen! Die ouders van mij ook...

De dag erna hadden we een Harbour Cruise die wel een beetje saai was maar we zagen wel een krokodil in het wild dus dat was cool.
Op dinsdag gingen we met de trein door het regenwoud naar Kuranda, waar we wandelden door het regenwoud. Het was daar heel mooi en groen. In de middag gingen we met de Skyrail terug, waarbij je in een kabelbaantje boven het regenwoud hangt! Daarna een bus terug naar het appartement en uitrusten.
Op woensdag hadden we een chilldagje waar we een beetje gingen zwemmen, film kijken en langs het strand wandelen. Na een leuke laatste maaltijd was het tijd voor de laatste nacht in een 2 persoonsbed!
Donderdag was een beetje treurig omdat we de hele dag tegen het afscheid aan zaten te hikken. Om 2 uur was dat even kut maar uiteindelijk gingen we in verschillende vliegtuigen weg van Cairns. Ik was weer in Brisbane voor 2 dagen wat me de tijd gaf wat dingen op een rijtje te zetten voor de komende tours. Pap en mam vlogen zaterdag vanaf Sydney terug naar huis en zijn nu weer veilig in Nederland.

Nu zit ik in 1770 en is er net een tour van mij niet doorgegaan. Even baalde ik flink maar dan moet ik er hier maar het beste van maken met een andere activiteit! Er is momenteel een cycloon aan de oostkust bezig en er zijn flink wat tours aan de Whitsundays afgezegd dus ik hoop dat die van mij as vrijdag nog wel doorgaat!
Sorry voor dit enorme verhaal! Ik had een boel te vertellen en had het beter eerder weer kunnen bijwerken. Voor degenen die alles gelezen hebben: cool thanks!
Ik zal het beter bijhouden :)
Groetjes!

  • 10 Maart 2014 - 09:42

    José :

    Ha die Evelien,

    Wat kan jij boeiend schrijven, vond het eigenlijk jammer dat ik het al zo snel had gelezen en heb het zelfs twee keer gelezen haha, zo leuk vond ik het om te zien wat je de afgelopen tijd allemaal meegemaakt hebt met je ouders en nu weer alleen verder Nog heel veel plezier en blijf schrijven.

    groetjes Hans en José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Agnes Water

Evelien

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 9313

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 11 April 2014

Australia

Landen bezocht: