Finishing the East Coast - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Evelien Buuren - WaarBenJij.nu Finishing the East Coast - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Evelien Buuren - WaarBenJij.nu

Finishing the East Coast

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

25 Maart 2014 | Australië, Mission Beach

Goooodmorning!

Het is bijna zover: het einde van mijn Australian East Coast-Trip. Hoewel ik onwijs veel vette dingen heb gezien en gedaan ben ik wel een beetje treurig dat het nu dus bijna voorbij is en dat ik dus over niet al te lange tijd terug moet naar Nederland. Maar even over al die vette dingen van de laatste maand...

In 1770 heb ik de Scooteroo-tour gedaan! Dat houdt in dat je met leren jasjes op een big ass motor het eiland rondrijdt, maar dan hebben ze er wel een scooter motortje in geplaatst waardoor het super makkelijk te berijden is. Ik voelde me natuurlijk helemaal cool op die motor, kangoeroes spottend, de zonsondergang bekijkend, dus dat was erg leuk! Verder was er in 1770 vrij weinig te doen eigenlijk. Midden in de nacht moest ik toen de bus nemen naar Airlie Beach.
Eenmaal aangekomen in Airlie Beach, na een laaange 10 uur durige busrit kon ik eindelijk inchecken in m'n hostel daar. En ik werd eindelijk herenigd met mijn Engelse vriendinnetjes van UltimateOz! Overdag lekker bijgekletst en 's avonds samen uit eten geweest. Hoewel het super was om ze weer even te zien was het maar kort; zij vertrokken de volgende dag naar Towsville en ik naar mijn tour op de Whitsundays! 

Ik zat op een klein maar fijne zeilboot genaamd Apollo met een groep van 25 en 3 crewmembers. De groep was geweldig, en eindelijk geen overheersing van Duitsers. De eerste dag gingen we ergens snorkelen waar het echt prachtig was! Erg veel Nemo's gezien, mooi koraal, en een boel andere vissen maar het allermooiste was dat er van die enorme vissen waren (genaamd Elvis-vis ofzoiets) ie hele grote lippen hebben en echt ontzettend schattig zijn! Als je ze niet achterna zat kwamen ze vanzelf naar je toe en toen heb ik het onmogelijke gedaan: een vis geknuffeld! Ik geloof dat er zelfs een foto van is maar die staat nog op de camera van een van de jongens in de groep...
Ook gingen we duiken en na mijn ervaring met pap in Cairns voelde ik me nu helemaal voorbereid dus dat ging prima en was leuk! 
En hoezee er was een kok aan boord dus we kregen de meest heerlijke maaltijden. 's Avonds "parkeerden" we de boot ergens vlakbij Whitesunday Island en daar hadden we een leuk avondje.

De volgende ochtend stonden we al vroeg op en gingen we naar Whitehaven beach, een van de mooiste stranden in de wereld. Super mooi en bijzonder om te zien natuurlijk! Na wat uurtjes stingrays zoeken, zonnen en zwemmen was het tijd om terug te gaan naar de boot. Opnieuw gingen we snorkelen, maar omdat in dit gebied iets minder te zien was gingen we vooral veel klooien met de GoPro camera van een van de jongens. Feit: erg moeilijk om al snorkelend een onderwater groepsfoto te maken!
Na een delicious diner van steak en meer gingen we die avond weer aan de goon. Toen bijna iedereen naar bed was en er alleen wat stelletjes over waren en ik (forever alone) kroop er een stelletje in de mast om daar seks te hebben. Erg vreemd. Vreemdste plek waar ik ooit mensen seks heb zien hebben! 

De laatste dag was ook de meeste bijzondere! We stonden vroeg op om naar een speciaal Turtle-eilandje te gaan en daar heb ik voor het eerst in mijn leven gezwommen met een schildpad. Coolste zwemtochtje ever! Op dat moment dacht ik: jeej life is complete! Eenmaal terug op de boot sprongen en doken we er happy van af en toen maakte onze schipper een ropeswing voor ons! Erg leuk maar de hele boot werd nat... Dus net toen ik dacht: ik kan beter ophouden, gleed ik uit en stootte ik heel hard mijn kleine teentje tegen de rails. Hoewel het allemaal eerst wel meeviel ging het na een tijdje erg pijn doen en werd er geconstateerd dat het teentje gebroken is :( Toch een super leuke dag gehad. Nadat we werden afzet in de haven spraken we af om 's avonds met z'n allen uit te gaan. Hoewel het jammer was dat ik nauwelijks kon lopen was het een top avondje. En ik werd gedragen door de jongens van club naar club dus dat was ideaal!

De volgende dag moest ik weer vroeg op om de bus te halen naar Townsville. Eenmaal daar bleek dat ik een heel goed hostel had gekozen, het schoonste hostel waar ik tot nu toe heb geslapen in Australië! Helaas was het maar voor 1 dag en de dag erna nam ik de Ferry naar Magnetic Island. Daar kwam ik in het hostel veel mensen tegen die ik al kenden van andere plekken dus dat was mooi! De eerste dag waggelde ik een beetje rond met m'n teen maar de tweede dag huurde ik met 3 andere meiden een soort Barbie-car maar dan eentje die echt kan rijden. Daarmee verkenden we het eiland en de stranden optimaal! 's Avonds was het Ladiesnight in het hostel en ik heb nog nooit zo'n hilarische Ladiesnight meegemaakt en ook nog nooit eentje die zo weinig om ladies gaat! Dames mochten gratis drinken dus wat deden alle jongens? Zich verkleden als meisjes... Daarna werden er spellen gedaan waaraan alleen Ladieboys aan mee wilden of konden doen. De grappigste was de 'show' aan het einde, waar hun vrouwelijkheid werd gemeten aan hoe hard wij klapten. Waarom zoveel jongens hierdoor vonden dat ze hun piemel uit hun rokje moesten halen en er helikoptertje mee moesten spelen weet ik niet, wel weet ik dat de enige jongen die dit niet deed won. Laat dit een les zijn boys ;)!

Brak en moe namen we de volgende dag de Ferry terug naar Townsville waar een bus op ons wachtte om ons naar Mission Beach te brengen. Helaas begon het toen te regenen... en eerlijk gezegd is het nog bijna niet gestopt (en dat was donderdag!!) hier in Mission Beach.
Dat kwam mij bijzonder slecht uit want ik had hier iets heel vets gepland...: een skydive! Maar hoera hoera de weergoden waren me eventjes goed gezind en het was precies droog en mooi tijdens mijn sprong! De skydive was onwijs vet, echt onwerkelijk om gewoon uit een vliegtuig te springen en dan met een parachute op het strand te landen. Het ging heel snel en dat was jammer want het was echt awesome! Er is zelfs een filmpje van me gemaakt, oftewel bewijs(!), en die zal ik zo snel mogelijk proberen online te zetten!

Nu ben ik dus klaar met regenachtig Mission Beach en vandaag vertrek ik naar Cairns. Hopelijk is het weer daar wat beter! In ieder geval is er meer te doen en meer mensen die ik ken dus dat wordt vast top! Cairns is wel echt het einde van de oostkust dus vanaf daar moet ik dus ergens anders heen... namelijk... Nieuw-Zeeland! Hoewel ik eerst zei dat ik niet van plan was hier heen te gaan denk ik nu: why not? Dus pak ik dat mooi ook even mee! 2 April vlieg ik naar Christchurch dus ik ben nu al excited! Maar geen zorgen, daarna kom ik nog een paar weekjes terug naar Australië dus dit is nog geen goodbye!

See ya!

  • 25 Maart 2014 - 10:32

    José Ter Maat:

    Ha die Evelien,

    Wat leuk dat je weer een verslag stuurt.
    Ik kan mij voorstellen dat je het jammer vind om weer terug te moeten komen, jij hebt wel zoveel meegemaakt de afgelopen maanden, dat pakt niemand meer van je af.
    Ik heb genoten van je verhalen.
    Nog heel veel plezier en geniet nog lekker van je reis.

    Groetjes van José en natuurlijk van Hans.

  • 25 Maart 2014 - 10:44

    Heleen Van Buuren:

    'En dat ik over een niet al te lange tijd terug naar Nederland m
    MOET'
    Nou nou nou!! Haha
    Geniet er nog maar even van zusje! Tot snel!
    Kus

  • 25 Maart 2014 - 10:51

    Liza:

    Haha, ik vrees dat ik in Cairns de voorbije dagen enkel regen heb gezien..en 5 minuutjes de zon. Maar later op de week zou het beter moeten worden..ik duim. Geniet nog van de rest van Oz en dan zalige reis naar NZ hé, stiekem een beetje jaloers..ik ga morgen richting Melbourne..werken..tis ook afgelopen voor mij.

    See yah, is het niet hier, tis aan de andere kant van de wereldbol hé :)

    Liza

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mission Beach

Evelien

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 9314

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 11 April 2014

Australia

Landen bezocht: