Melbourne adventures - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evelien Buuren - WaarBenJij.nu Melbourne adventures - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evelien Buuren - WaarBenJij.nu

Melbourne adventures

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

22 November 2013 | Australië, Sydney

G'day!

Mijn laatste blog was nog aan het begin van mijn Melbourne avontuur en inmiddels ben ik alweer terug in Sydney dus is het tijd voor een nieuw verslagje!

Net in Melbourne aangekomen verbleef ik in een hostelkamer met 14 anderen. En allemaal Duitsers! Omdat zij stom waren en geen Engels spraken en ik koppig was en het vertikte Duits te proberen was er geen contact tussen ons. Helaas was zo'n 60% van dit hostel Duits dus safe to say dat ik een loner was mijn eerste weekend in Melbourne! Gelukkig waren daar de Amerikanen!

Een groepje jongens die ik had ontmoet de dag voor UltimateOz begon en dus voor ik vrienden had gemaakt. Zij waren intussen naar Cairns geweest waar ze besloten hadden om naar Melbourne te vliegen om een baan te zoeken. Good for me: vrienden zonder er moeite voor te doen! Omdat ik in Melbourne was om vakantie te vieren van mijn vakantie en zij nog geen baan hadden hingen we vrijwel elke dag wat rond met z'n allen. 4 Amerikaanse jongens, 1 Duitse jongen, 2 Engelsmannen en ik als enigste meisje, maar toch noem ik ze steeds 'de Amerikanen'. De Amerikanen hadden me overgehaald om van hostel te verhuizen -niet dat ze daar veel moeite voor hoefde te doen, rare Duitsers- en vanaf maandag zat ik in een hostel met gratis wifi en gratis pannenkoeken bij het ontbijt! Die mis ik nu.

Overdag ging ik meestal de toerist uithangen en langs elk museum, galerij of uitje dat Melbourne te bieden had en 's avonds aten we samen, dronken we goon en gingen we soms uit. Ook heb ik eindelijk de Great Ocean Road gezien! Ik was op een 1-daagse tour met een kamergenootje waar we met een busje langs alle hoogtepunten van de Great Ocean Road gingen: de 12 Apostelen, een regenwoud, Apollo Bay en nog een paar andere highlights! Veel gezien en vooral veel foto's gemaakt. In de avond voor het eerst in mijn leven in een casino geweest, maar wel een hele mooie!

Een andere tour die ik heb gedaan was naar Philip's Island. Op de heenweg gingen we naar een wildlife park waar we kangoeroes, koala's, enzovoorts mochten voeren aaien en knuffelen. Daarna langs een echte chocoladefabriek, en omdat deze tour de dag voor mijn verjaardag was had ik een goed excuus om daar iets te kopen. In de avond was het de beurt aan de pinguïns! Er is daar een plek met allemaal nestjes voor de pinguïns waar ze naar een lange dag op zee naar toe gaan. Maar om daar te komen moeten ze eerst uit de zee komen en over het strand naar de nestjes gaan. En hierdoor ontstaat voor ons de Pinguïnparade! Ook al regende het keihard die avond en stonden we allemaal bibberend langs de kant, wat waren die pinguïns cute! Helaas was foto's maken verboden, omdat de flits hen kan verblinden maar je kan wel bedenken hoe leuk het is om honderden van die schattige kleine pinguïns langs te zien waggelen!

De dag daarna was ik jarig! Hoewel het mijn eerste en waarschijnlijk ook laatste verjaardag ooit in de lente was had ik wel herfstachtig weer: regen! De dag heb ik goed besteed door cadeautjes voor mezelf te kopen - hé er was niemand om dat voor me te doen! En in de avond ging ik naar de Amerikanen die een enorme chocoladetaart voor me hadden gebakken en liedjes voor me zongen. Daarna kwamen er nog wat Engelse jongens bij en gingen we met z'n allen pizza eten en uit! Al met al een leuke verjaardag!

De rest van mijn tijd in Melbourne heb ik doorgebracht door mijn lijstje bezienswaardigheden af te werken. Noem iets wat noemenswaardig is om te zien daar en ik heb het gezien. Ik leek mam wel, met mijn reisgidsje en routekaarten in m'n handen! Ook heb ik vanaf de Eureka Skydeck Tower van de gehele stad kunnen genieten: dat is een toren met 88 verdiepingen waarmee je heel Melbourne kunt zien, erg mooi! En ik ben een ervaring rijker, omdat ik daar zin in had en omdat de jongens geen zin hadden ben ik voor het eerst in mijn leven helemaal in mijn eentje naar de bioscoop geweest! Gravity, en het was nog leuk ook!

Toch had ik besloten om terug te gaan naar Sydney. Hoewel Melbourne uiteindelijk geweldig bleek en ik helemaal snap hoe deze stad steeds uitgeroepen wordt tot "most live-able city" was het altijd al mijn plan om kerst en oud & nieuw in Sydney te vieren. Bovendien vond ik het na bijna 2 maanden niksen wel tijd voor een baantje en waar anders dan in jobheaven Sydney zou ik gaan zoeken!

Dus nam ik op maandagavond, nadat de Amerikanen en hun huisgenoten op zondag een huisBBQ/afscheidsfeestje voor mij hadden georganiseerd, om 19.00 de bus terug naar Sydney. 12 uur lang! Thank God dat ik het geluk had dat ik 2 stoelen had waardoor de reis ietsje comfortabeler werd.

Eenmaal in Sydney, waar ik dinsdagochtend om 7 uur aankwam was ik binnen 10 minuten ingecheckt in een nieuw, goedkoper hostel. Geen gratis wifi of pannenkoeken, wel de luxe van maar een 6-persoonskamers en nog allemaal meisjes ook. Toen was het tijd om mijn vrienden weer op te zoeken die gelukkig nog wisten wie ik was en me nog gemist hadden ook! Een aantal van hun heeft al een baan en alle anderen zijn hard op zoek.

En dat is (helaas?) precies wat ik nu ook aan het doen ben. Na mijn RSA met 2 vingers in de neus gehaald te hebben maar mijn CV met veel zwoegen gemaakt te hebben is het nu tijd om rond te gaan bij restaurants en bedelen om een baantje.

Wish me luck!

• 22 November 2013 - 10:21

José Ter Maat:

Hallo Evelien,

Hier een berichtje uit het koude Nederland.
    Wat zie jij veel op je jonge leeftijd, ik vind het geweldig wat je allemaal doet.
    Ik hoop ook dat je een leuk baantje vind, jammer dat café Jansen daar niet zit.
    Heel veel plezier nog en ik blijf je volgen.

• 24 November 2013 - 19:33

Carol En André:

Wat een geweldige reis van je. Hopelijk lukt het snel een baantje te vinden. Groetjes van ons uit Nuenen.