Good times - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evelien Buuren - WaarBenJij.nu Good times - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evelien Buuren - WaarBenJij.nu

Good times

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

06 Januari 2014 | Australië, Sydney

Hello!

Het is officieel 2014 en dat is heel maf na een jaar als 2013. Een jaar om nooit te vergeten en ik weet zeker dat 2014 beter wordt!

Vlak na mijn vorige blog waarin ik schreef over het zoeken van een baantje vond ik al een job. Met wat leugentjes op mijn CV en zonder ervaring werd ik aangenomen als serveerster bij een ontbijt/lunchroom. Een mafkees als baas en een miezerig loontje erbij inbegrepen. Toch was ik blij dat ik wat te doen had en dat er geld binnenkwam! Hier, bij Georges Café, heb ik uiteindelijk een leuke tijd gehad, ervaring opgedaan en lekker wat verdiend! Maar sinds afgelopen donderdag ben ik officieel weer unemployed. Niet omdat zij van mij afwilden, neeee ze smeekten me zelfs langer te blijven, maar omdat ik het tijd vond om te gaan!

December was een te gekke maand en ook een vrij dure maand! In het weekend van 30 november en 1 december begon het: samen met zo'n 10 anderen ging ik naar het festival Stereosonic! Daar kwamen supervette artiesten met onder andere oompje Armin van Buuren! 2 hele leuke dagen feesten in het Olympisch Stadium in de zon.
Op de 15e was de 'Manly Santa Pub Crawl', een kroegentocht waarbij we heel Manly afgingen verkleed als kerstmannen.

Toen was het bijna Kerstmis! Mijn eerste in de zon en zonder familie. Hoewel het helaas een beetje bewolkt was lieten we ons niet op de kop zitten en gingen we gewoon naar het strand in onze bikini's en hielden we een grote BBQ! Helemaal zoals ik me had voorgesteld! En we zijn geen mietjes dus ook gewoon de zee in geweest! 's Avonds had ik een kerstdiner met 1 vriendin en 2 mensen die we net hadden ontmoet (want zo gaat dat hier) bij de Thai. Op Tweede Kerstdag, wat ze hier Boxing Day noemen, gaat de hele bevolking shoppen. Dus toen heb ik de hele dag gewerkt en dubbel geld verdiend door niet te gaan shoppen!

Een kleine week later en een boel feestjes en stranddagen later was het Oudejaarsdag! Overdag gewoon lekker gewerkt en een boel plannen gemaakt. In de avond naar een "secret spot" (die uiteindelijk niet secret was) en onder het genot van eten en alcoholische versnaperingen een paar uurtjes gechilled. Toen kwam om 12 uur dan eindelijk het legendarische vuurwerk. Het was geweldig, de volle 13 minuten heeft iedereen genoten! Na de champagne 'n vele nieuwjaarszoenen even met het thuisfront gebeld en toen was ik stiekem heel eventjes verdrietig. Toch gek om het zo ver van huis te vieren! Maar gelukkig maakten mijn 2 Dutch boys me al snel weer aan het lachen en al snel was het tijd voor de Nieuwjaars-cruise! Van 3.00 tot 7.00 van de prachtige haven, zonsopgang en aanblik van Sydney genieten, want die gaat nooit vervelen.
Om 9.00 eindelijk in bed en na 3 uurtjes slaap was het tijd voor de eerste stranddag van 2014!

Wat ik nog was vergeten te vermelden is dat ik van hostels ben gewisseld. Ik zit nu namelijk in het hostel die ik al vanuit Nederland had geboekt. Je had m'n gezicht moeten zien toen ik er voor het eerst kwam! Tjonge wat baalde ik van de belabberde keuken, kapotte badkamer, gebrek aan borden, bestek en een werkende koelkast en dan ook nog altijd die muziek en dat gefeest! Dag 2 was ik om en inmiddels heb ik er vrijwillig een weekje bijgeboekt! Het is echt een slecht hostel maar onwijs gezellig en lekker klein zodat ik iedereen ken en ik nooit alleen ben! Bijna jammer om te gaan maar het is toch tijd om weer eventjes afscheid van Sydney te nemen. Volgende week vertrek ik voor een paar dagen naar de Blue Mountains om mijn wandel- en hikingskills weer op te bouwen. Daarna is het tijd voor (het begin van) de oostkust!

Ik zal iedereen hier missen maar ik heb het vrienden maken nu wel zo'n beetje onder de knie dus ik zal geen ontzettende loner zijn hoop ik!

Hopelijk gaat alles bij jullie ook goed! Ik red me wel. Alleen zijn met de feestdagen was wat ik het meeste vreesde en nu we die gehad hebben gaat het dus helemaal goedkomen!

Ciao!

  • 06 Januari 2014 - 10:50

    Heleen:

    Goedzo schat! Ben trots op je! kus

  • 06 Januari 2014 - 14:17

    José Ter Maat:

    Ha die Evelien

    In de eerste plaats een heel goed en fijn 2014 gewenst.
    Leuk om weer wat van je te horen.
    Wij zien wel dat het heel goed gaat met je en dat je geniet van alles wat je meemaakt.
    Ik kan mij voorstellen dat je het even moeilijk had met de feestdagen maar die zijn nu weer voorbij, kun je verder genieten van je prachtige reis die je toch maar maakt op je jonge leeftijd.
    Dit pakken ze niet meer van je af.
    We wensen je een goede reis naar het volgende avontuur.

    groetjes Hans en José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Evelien

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 9303

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 11 April 2014

Australia

Landen bezocht: